• 2
  • 4
  • 5
  • 1
  • 3
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

2017 рік оголошено Роком Української революції 1917 – 1921 років

Українські книги-ювіляри 2017 року

  • Сковорода Г. С. (1722 – 1794) «Вдячний Еродій» (1787)

    Сковорода Г. С. (1722 – 1794) «Вдячний Еродій» (1787)

    230 років
  • Сковорода Г. С. (1722 – 1794) «Убогий жайворонок» (1787)

    Сковорода Г. С. (1722 – 1794) «Убогий жайворонок» (1787)

    230 років
  • Гулак-Артемовський П. П. (1790 – 1865) «Справжня Добрість» (1817), «Батько та син» (1827)

    Гулак-Артемовський П. П. (1790 – 1865) «Справжня Добрість» (1817), «Батько та син» (1827)

    200 років 190 років
  • Квітка-Основ’яненко Г. (1778 – 1843) «Маруся» (1832)

    Квітка-Основ’яненко Г. (1778 – 1843) «Маруся» (1832)

    185 років
  • Квітка-Основ’яненко Г. (1778 – 1843) «Конотопська відьма» (1837)

    Квітка-Основ’яненко Г. (1778 – 1843) «Конотопська відьма» (1837)

    185 років
  • Шевченко Т. Г. (1814 – 1861) «Гайдамаки» (1842)

    Шевченко Т. Г. (1814 – 1861) «Гайдамаки» (1842)

    175 років
  • Куліш П. О. (1819 – 1897) «Чорна рада» (1857)

    Куліш П. О. (1819 – 1897) «Чорна рада» (1857)

    160 років
  • Вовчок Марко (1833 – 1907) «Народні оповідання» 2-й том (1862)

    Вовчок Марко (1833 – 1907) «Народні оповідання» 2-й том (1862)

    155 років
  • Пчілка Олена (1849 – 1930) «Товаришки» (1887)

    Пчілка Олена (1849 – 1930) «Товаришки» (1887)

    130 років
  • Українка Леся (1871 – 1913) «Русалка» (1887)

    Українка Леся (1871 – 1913) «Русалка» (1887)

    130 років
  • Грабовський П. А. (1864 – 1902) «Доля» (1897)

    Грабовський П. А. (1864 – 1902) «Доля» (1897)

    120 років
  • Франко І. Я. (1856 – 1916) «У кузні» (1902)

    Франко І. Я. (1856 – 1916) «У кузні» (1902)

    115 років
  • Українка Леся (1871 – 1913) «Камінний господар» (1912)

    Українка Леся (1871 – 1913) «Камінний господар» (1912)

    105 років
  • Хвильовий М. (1893 – 1933) «Вальдшнепи» (1927)

    Хвильовий М. (1893 – 1933) «Вальдшнепи» (1927)

    90 років
  • Бажан М. П. (1904 – 1983) «Смерть Гамлета» (1932)

    Бажан М. П. (1904 – 1983) «Смерть Гамлета» (1932)

    85 років
  • Трублаїні М. П. (1907 – 1941) «Шхуна Колумб» (1937)

    Трублаїні М. П. (1907 – 1941) «Шхуна Колумб» (1937)

    80 років
  • Гончар О. Т. (1918 – 1995) «Таврія» (1952)

    Гончар О. Т. (1918 – 1995) «Таврія» (1952)

    65 років
  • Бажан М. П. (1904 – 1983) «Батьки й сини» (1957)

    Бажан М. П. (1904 – 1983) «Батьки й сини» (1957)

    60 років
  • Гончар О. Т. (1918 – 1995) «Перекоп» (1957)

    Гончар О. Т. (1918 – 1995) «Перекоп» (1957)

    60 років
  • Загребельний П. А. (1924 – 2009) «Дума про невмирущого» (1957)

    Загребельний П. А. (1924 – 2009) «Дума про невмирущого» (1957)

    60 років
  • Стельмах М. П. (1912–1983) «Як журавель збирав щавель» (1957)

    Стельмах М. П. (1912–1983) «Як журавель збирав щавель» (1957)

    60 років
  • Драч І. Ф. (1936) «Соняшник» (1962)

    Драч І. Ф. (1936) «Соняшник» (1962)

    55 років
  • Симоненко В. А. (1935 – 1963) «Тиша і грім» (1962}

    Симоненко В. А. (1935 – 1963) «Тиша і грім» (1962}

    55 років
  • Гуцало Є. П. (1937 – 1995) «З горіха зерня» (1967)

    Гуцало Є. П. (1937 – 1995) «З горіха зерня» (1967)

    50 років
  • Гончар О. Т. (1918 – 1995) «Бригантина» (1972)

    Гончар О. Т. (1918 – 1995) «Бригантина» (1972)

    45 років
  • Стельмах М. П. (1912 – 1983) «Літо – літечко» (1972)

    Стельмах М. П. (1912 – 1983) «Літо – літечко» (1972)

    45 років
  • Трублаїні М. П. (1907 – 1941) «Крила рожевої чайки» (1972)

    Трублаїні М. П. (1907 – 1941) «Крила рожевої чайки» (1972)

    45 років
  • Загребельний П. А. (1924 – 2009) «Я, Богдан» (1982)

    Загребельний П. А. (1924 – 2009) «Я, Богдан» (1982)

    35 років
  • Малик В. К. (1921 – 1998) «Князь Кий» (1982)

    Малик В. К. (1921 – 1998) «Князь Кий» (1982)

    35 років
  • Тичина П. Г. (1891 – 1967) «Лісові дзвіночки» (1982)

    Тичина П. Г. (1891 – 1967) «Лісові дзвіночки» (1982)

    35 років

Календар подій

Всесвітній день рок-н-ролу

Это джиттербаг, это рок-н-ролл

Ты не должен различать где потолок, где пол

И если ты устанешь, то присядь, но не надолго

Ты начал танцевать, чего сидеть без толку?

Слышишь этот ритм и чуешь этот драйв

Значит ты свободен в танце – вот это кайф!

 Всесвітній день рок-н-ролу (World Rock- n-roll Day) — свято відзначається щорічно 13 квітня, це свято однодумців, для яких рок-н-рол став не тільки музикою, а стилем і способом життя. Дата народного Дня рок-н-ролу прив’язана до однієї з ключових подій в історії музики: запису синглу Білла Хейлі.

 В середині XX століття, невдовзі після Другої світової війни, люди прагнули до спокою і розміреного життя. Потрясінь ніхто не хотів. Відображенням суспільних настроїв була музика того періоду — спокійна й сентиментальна, зі солодкоголосим вокалом. На офіційному музичному Олімпі США просувалася ідея захистити культуру білих від дикої культури чорних і створити доброчесний спосіб респектабельного американця. Поряд з офіційною музикою, в Америці жила і зовсім інша — гучна, ритмічна, повна життя — ритм-енд-блюз.

 Спочатку словосполучення «rock and rоll» вживали виключно моряки, причому задовго до появи музичного напрямку, коли хотіли охарактеризувати хитавицю. Чорношкірі угледіли в цьому ланцюжку коротких слів сексуальний підтекст, що, власне, успішно застосували в своїх композиціях, виконаних у стилі ритм-н-блюз. Безпосередньо світ музики і танців даним терміном збагатив радіо диск-жокей Алан Фрід з Клівленда, доклавши згодом чимало зусиль для його поширення в середовищі, насамперед, жителів Штатів.

 Одного вечора Алан Фрід узяв на себе сміливість «прокрутити» в ефірі записи в стилі ритм-енд-блюзу. А щоб не шокувати «білу» публіку, придумав йому іншу назву — «рок-н-рол». Завдяки Алану Фріду, замаскований ритм-енд-блюз зазвучав на повну силу, ставши доступним всім, незалежно від кольору шкіри.

 Першою зіркою рок-н-ролу серед білих виконавців став співак гітарист Білл Хейлі. Його коктейль з ритм-енд-блюзу, кантрі та вуличного сленгу мав приголомшливий успіх.

 12 квітня 1954 року американський музикант Білл Хейлі спільно c групою «The Comets» записав композицію під назвою «(We’re Gonna) Rock Around the Clock». Назва говорить сама за себе - «Рок цілодобово». Існує ще один переклад - «Рок навколо годинника», звичайно ж він не є точний, але проливає світло на дату святкування дня рок-н-ролу.

 Справа в тому, що в робочих планах музикантів запис цього синглу повиннен був відбутися 12-го квітня 1954-го року в нью-йоркській студії Pythian Temple, США. За тих, чи інших причин цього не сталося. Контракт зі студією закінчувався 13-го числа і за 3 години до його завершення музиканти з’явитися на студії. Більш того, вони встигли записати 3 версії цього синглу, остання з яких і стала знаменитим хітом.

 Записана композиція «Rock Around The Clock» - справжній знаковий сингл нового музичного напрямку, який увібрав в себе кілька різних музичних стилів, у тому числі афроамериканський сленг. Ця пісня - офіційна точка відліку історії існування рок-н-ролу в світі представників європеоїдної раси. Вона швидко подолала кордони США і поширилася по країнах і континентах, кинувши виклик суспільству і традиціям. Далі почалася ера рок-н-ролу. Він був сприйнятий на «ура». Перевернув старі уявлення про музику і став в основі безлічі інших музичних течій.

 «Музика свободи», «музика джунглів», «музика чорних» - які тільки синоніми не застосовували до поняття нового чудового віяння в музичному світі. У розмовах про нього людей з вищого суспільства завжди відчувалися нотки зневаги. Це неспроста, адже рок-н-рол зруйнував віками вибудовуються в музично-танцювальному плані канони, сприяв формуванню світогляду, не скутого набридлими стереотипами. А ось діти світських леді і джентльменів, незважаючи на невдоволення своїх респектабельних батьків, вичавлювали з власного тіла на танцмайданчиках все, що тільки можливо під запальні звуки.

 Першою зіркою рок-н-ролу серед білих виконавців став співак гітарист Білл Хейлі. Його коктейль з ритм-енд-блюзу, кантрі та вуличного сленгу мав приголомшливий успіх.

 Серед засновників напряму був і легендарний Елвіс Преслі, який став кумиром підлітків і молоді. Його стиль одягу, манери та рухи ставали прикладом для наслідування.

 На початку 1960-х з'явився новий стиль в рок-н-ролі - поп-рок. Четвірка Ліверпуля своїми композиціям запустила в світ епідемію "бітломанії".

 У 1964 році з'явилися "Rolling Stones", що відрізнялися швидким, потужним і технічним звуком. У 1970-ті роки народився психоделічний рок, яскравими представниками якого з'явилися групи "Pink Floyd", "Deep Purple", "Led Zeppelin", "Black Sabbath". Це десятиліття вважають золотою епохою в розвитку рок-культури.

 Кінець сімдесятих ознаменувався появою панк-року. Спрощена музична схема вивела на перший план вокал і тексти. У них часто зустрічалася критика уряду, політики, багатих верств суспільства. На хвилі панку злетіли групи "Sex Pistols", "The Clash", Іггі Поп. У 1980-х роках з'явився жіночий рок, а в практичні 1990-і найяскравішим рок-н-рольщик був Курт Кобейн і його група "Нірвана".

 Російський рок зародився в СРСР у другій половині XX століття під впливом західної музики. Серед самих ранніх груп були створені Олександром Градським: «Сокіл», «Скіфи», «Cкоморохі» і «Слов'яни». Хвиля бітломанії, докотилася до СРСР, призвела до створення практично в кожній школі своєї рок-групи. Деякі з цих колективів потім стали головними особами сцени 1970-х, в їх числі знаменита «Машина часу». Але поширення рок-н-ролу стримувалося радянської політикою культурної цензури.

 Незважаючи на це, до початку 1980-х в СРСР сформувався повноцінний рок-рух. «Відлига» народила групи в стилі «нью-вейв» — «Кіно», «Аліса», «Аукціон», «Оберманекен», «Дивні ігри» та інші.

 У 1985 році була відкрита Московська рок-лабораторія, що дозволила столичним групам легалізувати свою діяльність. Популярність приходить до групп: «Наутілус Помпіліус», «Зоопарк» та «Бригада С». Кінець 1980-х ознаменувався остаточним виходом російського року з підпілля.

 Українська рок-музика виникла в кінці 1960-х років на хвилі відлиги у суспільному житті і була представлена творчістю аматорських біґ-бітових та ритм-н-блюзових команд.

 На початку 1970-х років їх або загнали в підпілля, як наприклад, гурти «Еней» або Гуцули, — або перетворили на професійні ВІА як-от: «Арніка», «Ореол». Друга хвиля українського року (кінець 1970-х—початок 1980-х) частково виїхала до РРФСР: «Діалог», «Крок», «Друга половина», «Інтерв'ю», «Зимовий сад», «Галактика», «Лабіринт».

 Утретє український рок відродився в епоху перебудови. По хвилі ейфорії, економічні негаразди загнали рокерів назад до клубів, але рух тримався на зусиллях окремих ентузіастів та деяих комерційно успішних гуртів: ВВ, Брати Гадюкіни, Океан Ельзи та інші.

 В Україні проводиться ряд фестивалів рок-музики. Це — «Тарас Бульба», «Рок-екзистенція», «Рок Січ», «Чайка», «Мазепа-фест», «Славське Рок». Рок-музика звучить також на молодіжних фестивалях «Нівроку», «Фортеця», «Гніздо», фольк-рокова музика звучить на фестивалях «Шешори», «Країна мрій».

 Сьогодні рок-музика має безліч напрямків: від легкого танцювального рок-н-ролу до брутального агресивного грайндкор. Тексти пісень варіюють від невимушеного і жартівливого до похмурого, глибокого і філософського. Часто рок-музика протиставляється поп-музиці, хоча явної межі між поняттями «рок» і «поп» не існує. Багато музичних явищ балансують на грані між ними.

 Всесвітній день рок-н-ролу, ще не став офіційним міжнародним святом. Однак, це зовсім не заважає бути цьому Дню в календарях багатьох, хто небайдужий і полюбив цю яскраву і завжди живу музику для душі і тіла. Рок-н-рол подолав всі кордони і відстані, політичні погляди та суспільні настрої, обріс легендами і дійшов до наших днів. Всіх меломанів вітаємо зі святом рок-н-ролу!  

Всіх меломанів вітаємо зі святом рок-н-ролу!

Хостинг от Макхост

Наші контакти

Go to top