Зміст статті

  Історія міста: від монопрофільності до економічної розвиненості 

    Thumbnail image  За період 1988 - 1992 років у Славутичі були проведені унікальні заходи щодо екологічної реабілітації території міста. Ця робота відзначена Державною премією в галузі науки і техніки та Міжнародною премією «Екофорум за мир». Історія міста починалася як фантастична мрія про «місто майбутнього», а в грудні 2000-го був зупинений останній працюючий реактор ЧАЕС, і багато хто передрікав місту тиху смерть.

Thumbnail image

Як жити? За рахунок яких надходжень утримувати міське господарство, забезпечувати мешканців водою, теплом, не допустити розвалу і знищення соціальної та культурної інфраструктур? Отже, місто постало перед катастрофічною дилемою: бути йому, чи ні?   

 Перемігши соціально-психологічну трагедію, місто обрало для себе найбільш ефективний шлях переходу від монопрофільності до економічної розвиненості. Це шлях соціально-економічного розвитку, який передбачає активну діяльність усіх секторів громадянського суспільства у сфері залучення зовнішніх та внутрішніх інвестицій, створення дієвої інфраструктури підтримки початкового малого та середнього бізнесу, сприятливих умов для розвитку нового виробництва товарів та послуг зі створенням нових додаткових компенсуючих робочих місць. 

Формула успіху : Влада + Бізнес + Громадськість = добробут кожного 

  Thumbnail imageФормулою успіху і досягнень Славутича стали об'єднання зусиль громади, високопродуктивна праця славутичан, високий рівень сучасного менеджменту міста, ефективні дії місцевих органів самоврядування, які будуються на принципах демократії. Для налагодження тісної взаємодії з громадою в Славутичі в 1996 році заснована Громадська рада з розвитку міста. Її ініціатором та ідеологом виступив міський голова Володимир Удовиченко. Вона стала місцем зосередження ідей і дій для самоорганізації та самодопомоги жителям Славутича, залучення громади до управління містом. Саме цій громадській організації належить провідна роль у формуванні нового демократичного механізму взаємовідносин. 

До створення моделі місцевої демократії, що реалізується через різноманітні форми: громадські збори, муніципальні слухання, засідання Громадської ради з розвитку міста, прямі телеефіри з представниками міської влади, керівниками під­приємств, установ та організацій, ділові ігри, залучається широке коло соціально- активної частини населення Славутича. Це переконує і мобілізує виконавців до за­цікавленої і плідної співпраці, сприяє тому, щоб обрана разом стратегія стала часткою життя кожної людини в територіальній громаді.

Thumbnail image

У Славутичі майже 40 громадських організацій. Активну позицію займає місь­ка організація Центр розвитку громади. Нею реалізовано низку проектів соціально- економічного спрямування. Серед них - перше в регіоні соціальне підприємство "Фітнес-центр", яке функціонує у бізнес-секторі і має соціальну складову. 

СЛАВУТИЧ-ТЕХНОЕКОПОЛІС " ТРИ СКЛАДОВІ: ОСВІТА, НАУКА, ВИРОБНИЦТВО

   Стратегія розвитку Славутича до 2020 року викладена в Стратегічному плані розвитку міста, який був розроблений у 2000 році із залученням не тільки фахівців, а й багатьох соціально активних славутичан.

       Головна мета стратегії - створення Славутича як моделі техноекополісу з трьох складових: освіта, наука, виробництво. В цьому напрямку зроблені суттєві кроки.

    Славутич сьогодні - це місто-модель - реалізована модель рівних можливостей. Три складові частини розвитку Славутича, на перший погляд, дуже прості, але дійти до них, зрозуміти, реалізувати - це вже осягнути цілий світ. 

  Thumbnail image Славутич, назавжди тісно пов'язаний із найбільшою екологічною катастрофою в історії людства, уже довів свій статус екополісу.Другий напрям - це освіта, адже Славутич - місто майбутнього. У ньому одні з кращих в Україні дитячі дошкільні заклади, школи, відкрито професійно- технічний заклад, створено справжнє університетське містечко - Центр вищої освіти. 

Система освіти 

viidil-osviti

 

Славутич сьогодні має повну і комплексну освітню систему. Вона представлена:

ДОШКІЛЬНА ОСВІТА: 1 004 вихованця

  • Дитячі дошкільні заклади – 7
  • Навчально-виховний комплекс «Дитячий будинок - дошкільний навчальний заклад»

ЗАГАЛЬНА ОСВІТА: 4 371 учень

  • Школи - 4
  • Ліцей (факультети):
    • Гуманітарний
    • Математичний
    • Філологічний
    • Природничий
    • Економіко-правовий > Фізичний

ПРОФТЕХОСВІТА:

  • Центр професійного розвитку (12 спеці­альностей)
  • філія Вищого професійного училища - підрозділ Національного педагогічного університету імені М.Драгоманова

ПРИВАТНІ ЦЕНТРИ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ:

  • «Лінгва»
  • «Перспектива»
  • факультатив у Ліцеї

ЦЕНТР ВИЩОЇ ОСВІТИ І НАУКИ:

  • Філія Національного технічного університету України «КПІ»;
  • Філія Чернігівського державного інституту економіки і управління

Чорнобильський центр з питань радіаційної безпеки, радіоактивних відходів та радіоекології: 

 

  • Славутицька лабораторія інженерних досліджень та технологій
  • Міжнародна радіоекологічна лабораторія

     Система освіти як потужна складова соціально-економічної сфери міста посідає гідне місце щодо якості надання освітніх послуг. 

 Thumbnail image У місті функціонує 20 закладів освіти різних форм власності. До складу освітньої системи входить 7 дошкільних навчальних закладів, у тому числі навчально-виховний комплекс «Дитячий будинок - дошкільний навчальний заклад» (далі - НВК), 4 загальноосвітні школи, ліцей, Палац дитячої та юнацької творчості, Центр професійного розвитку, навчальні центри «Перспектива» і «Лінгва», Центр вищої освіти і науки, який представлений філіями Чернігівського державного інституту економіки і управління та Національного технічного університету України «КПІ».

     Арсенал освітян міста нараховує майже 600 педагогічних працівників, з яких у школах та ліцеї працюють 59,1%, у дошкільних закладах - 29,2%, у позашкільних установах - 11,7%.

      Важливою складовою системи освіти міста є дошкілля 

    Тут створені умови для повноцінного фізичного, психічного та духовного розвитку дитини. У кожному закладі є групи народознавства, музичні та спортивні зали. Юні славутичани виховуються в атмосфері любові до української мови, національної культури.dsc04926

     У дошкільних навчальних закладах навчається 1016 дітей, у 57 групах, які задовольняють усі запити громади за профілями груп і спеціалізацією установ.

      Показник охоплення дітей дошкільною освітою в Славутичі є стабільним і високим (для порівняння: по Україні - 54%, по Київській області - 62%, по Славутичу - 85% і 100% забезпечення потреб жителів міста). 

    x_d52342fc У загальноосвітніх закладах освіти створені умови для здобуття освіти громадянами міста за денною, вечірньою, індивідуальною (в тому числі екстернатною) формами навчання. Невід'ємною складовою підвищення якості освітнього процесу є практична спрямованість навчання, тому пріоритетним залишається завдання оснащення необхідним сучасним обладнанням кабінетів фізики, хімії, біології, географії, інформатики та шкільних майстерень. Учні 14-ти класів мають можливість навчатися за такими напрямками:

  • філологічний;
  • суспільно-гуманітарний;
  • технологічний;
  • природничий;
  •  фізико-математичний;
  • економічний.

   Кожен школяр Славутича має можливість реалізувати себе сповна. 34 обдарованих дітей міста стали стипендіатами міського голови і нагороджені медалями за особисті досягнення у трьох номінаціях: "Кращі навчальні здобутки", "Творчі досягнення", "Спортивні вершини". 

Go to top